Webshop Strategie

Marktpositie als basis voor een succesvolle webshop

Biedt meerwaarde voor je doelgroep

Marktpositie

De basis voor een
succesvolle webshop

Marktpositie - wat maakt jouw webshop bijzonder?

Een succesvolle webshop begint bij het bepalen van je marktpositie; je waarde propositie. Je propositie beschrijft de toegevoegde waarde en de onderscheidende eigenschappen van je aanbod als webshop. Je propositie laat zien waarom juist jij kunt voldoen aan de behoefte van de klant en waarom de klant dit product juist bij jou en niet bij de concurrende webshop zou moeten kopen.

  • Je bent een specialist in jouw vakgebied (autoriteit)
  • Je webshop is gericht op jouw specialisme / niche
  • Jouw specialisme biedt meerwaarde voor de doelgroep
  • Je doelgroep is identificeerbaar

Vergroot je kans op succes: een sterke marktpositie zorgt ervoor dat je webshop wordt gezien als een expert op het gebied van jouw productaanbod. Vervolgens kun je eenvoudiger gerichte marketing inzetten om je doelgroep te bereiken.

Groot denken is internationaal denken

Internationale marktpositie 

Wanneer je je marktpositie in  Nederland hebt bewezen, is de internationale markt jouw volgende stap. De Euro-zone geeft je veel kansen. Met de huidige logistieke mogelijkheden, zoals fulfilment, ligt deze markt voor je open.

Internationale ondersteuning

De klantenservice (email, telefoon) in de taal van het land van verkoop kun je – wanneer de talenkennis niet in huis is – eenvoudig uitbesteden. Een retour adres in het land van verkoop is op abonnementstarief beschikbaar. Het stappenplan is eenvoudiger dan je denkt. 

Doordat ik mij steeds meer ben gaan specialiseren biedt ik echt meerwaarde voor mijn doelgroep. Ik weet mijn doelgroep nu ook goed te vinden, dat maakt adverteren gemakkelijker.
Martine Klaassen
Ik merkte dat ik bepaalde artikelen alleen maar verkocht omdat ik de goedkoopste was. Het aantal verkopen was hoog maar wat ik eraan over hield bleek minimaal. Mijn assortiment heb ik aangepast.
Patricia van Leeuwen

Zonder de omzet uit de verkopen in Duitsland had ik niet kunnen overleven. De Duitse markt is vele maken groter dan de Nederlandse markt. Dankzij fulfilment zijn de verzendkosten beheersbaar.

Sander van Aalst