Marktpositie
succesvolle webshop
Marktpositie - wat maakt jouw webshop bijzonder?
Een succesvolle webshop begint bij het bepalen van je marktpositie; je waarde propositie. Je propositie beschrijft de toegevoegde waarde en de onderscheidende eigenschappen van je aanbod als webshop. Je propositie laat zien waarom juist jij kunt voldoen aan de behoefte van de klant en waarom de klant dit product juist bij jou en niet bij de concurrende webshop zou moeten kopen.
Vergroot je kans op succes: een sterke marktpositie zorgt ervoor dat je webshop wordt gezien als een expert op het gebied van jouw productaanbod. Vervolgens kun je eenvoudiger gerichte marketing inzetten om je doelgroep te bereiken.
Internationale marktpositie
Wanneer je je marktpositie in Nederland hebt bewezen, is de internationale markt jouw volgende stap. De Euro-zone geeft je veel kansen. Met de huidige logistieke mogelijkheden, zoals fulfilment, ligt deze markt voor je open.
Internationale ondersteuning
De klantenservice (email, telefoon) in de taal van het land van verkoop kun je – wanneer de talenkennis niet in huis is – eenvoudig uitbesteden. Een retour adres in het land van verkoop is op abonnementstarief beschikbaar. Het stappenplan is eenvoudiger dan je denkt.
Zonder de omzet uit de verkopen in Duitsland had ik niet kunnen overleven. De Duitse markt is vele maken groter dan de Nederlandse markt. Dankzij fulfilment zijn de verzendkosten beheersbaar.