Webshop Groeiplan
Meer webshopsucces begint bij
een solide basis en een strategisch groeiplan
Meer webshopsucces begint bij
een solide basis en een strategisch groeiplan
Meer webshopsucces begint bij een solide basis – het fundament voor stapsgewijze groei. Een webshop met een solide basis kenmerkt zich door:
Het controleren en optimaliseren van de fundamenten van je webshop is altijd het startpunt van het groeiplan. Hulp nodig bij het leggen van een solide fundament? Gebruik dan de kennis en ervaring van WebshopConsult.
Pas nadat de fundamenten zijn gelegd en de basis 100% op orde is, volgt het strategisch groeiplan. Naast het continue proces van analyseren en verbeteren formuleer je je doelen:
Innovaties: gebruik van AI (Artificial Intelligence) zoals Chat GPT en AI Beeldgeneratie (Product foto's)
Slim data beheer: PIM systeem (Product Information System) i.c.m. Datafeeds
Webshop Techniek: welk platform en welke techniek past het best bij jouw assortiment?
Focus op Unique Selling Points: nadruk op eigenschappen die jouw webshop beter maakt dan de concurrentie
Marketingstrategie: ontwikkeling marketingplan om meer bezoekers aan te trekken - bekijk de mogelijkheden
Internationaal verkopen: vergroot je afzetmarkt door internationaal te verkopen
Verkopen op internationale marktplaatsen: exporteer je aanbod naar marktplaatsen zoals BOL, Kaufland, Amazon
Sociale media en integratie: benut social media om te communiceren met je doelgroep
Klantenservice: positieve klantervaring door uitstekende klantenservice in combinatie met AI
Kennis ontwikkeling: volg trainingen en cursussen om meer inzichten te krijgen
Logistiek: slim verzenden via all-in-one verzendplatform of fulfilment
Je webshop laten groeien vereist inzet, discipline, kennis, tijd en een doordacht en goed uitgevoerd stappenplan. Benieuwd naar de groei mogelijkheden voor jouw webshop? Vraag het ons.
Onderzoek toont aan dat gemiddeld 2% van je webshop-bezoekers een aankoop doet. Door het continue proces van analyseren en verbeteren verleidt je meer bezoekers een aankoop te doen: conversie optimalisatie (CRO) geef jouw webshop een continue boost in je verkopen.
Data geeft inzicht in het klik-gedrag van je bezoekers. Handige tools zoals Google Analytics houden precies bij waar je bezoekers vandaan komen, wat bezoekers op je webshop doen en waar ze je webshop verlaten. Dat is helaas niet altijd via de bedank pagina. Waar en waarom haken potentiele kopers af? Data helpt je bij het vinden van je conversie-killers.
Innoveren en verduurzamen
Ontdekken en veroveren
Marktplaatsen zoals BOL, Kaufland en Amazon bieden een uitstekende mogelijkheid om nieuwe klanten te bereiken en de omzet te verhogen. Deze marktplaatsen hebben een groot bereik en genieten - door hun gevestigde reputatie - veel vertrouwen. Koppelingen tussen deze markplaatsen en jouw webshop kunnen een continue en geautomatiseerde stroom van bestellingen genereren.
Doelen bepalen de groei
Wij helpen je om stappen te maken in je groeiproces. Dit doen we door jouw doelen SMART te formuleren:
Wat WebshopConsult voor jouw kan doen